مجتمع آموزشی وپرورشی شهریار کران
قالب وبلاگ
                                       

آیا می دانید...
▪ کلمه «یوم» در قرآن کریم ۳۶۵ بار، یعنی به اندازه روزهای سال شمسی تکرار شده است. همچنین این کلمه به صورت جمع یا مثنی «۳۰» مرتبه یعنی دقیقاً مساوی تعداد روزهای یک ماه آمده است.
▪ کلمه «شهر» (یک ماه از سال) در قرآن کریم «۱۲» بار یعنی به تعداد ماه های سال تکرار شده است.
▪ کلمه «دنیا» به اندازه کلمه «آخرت»، «۱۵۰» بار ذکر شده است.
▪ کلمه «صلواهٔ» (جمع صلاهٔ) «پنج» بار به تعداد نمازهای واجب یومیه در قرآن کریم ذکر شده است.
▪ کلمه «غرم»، «پنج» بار به تعداد پیامبران اولوالعزم: نوح، ابراهیم، موسی، عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) ذکر شده است.
▪ کلمه «صالحات» (خوبی ها) در قرآن کریم به اندازه کلمه «سیئات» یعنی (بدی ها) «۱۸۰» مرتبه ذکر شده است.
▪ کلمه «رجل» (مرد) به صورت مفرد، «۲۴» بار در قرآن ذکر شده، همچنان که کلمه «امراهٔ»، (زن) نیز به همین میزان در قرآن آمده است.
منبع : ترنم رویش

[ ۱۳٩٠/۱۱/۳٠ ] [ ٤:٥۸ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]
 
 
                           آیا می دانید کودکان باهوش دارای چه مشخصاتی هستند؟چه جور هستند؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکانی که هر شب سر ساعت معینی به رخت‌خواب می‌روند در تحصیلات خود موفق‌ترند.

محققان متوجه شدند کودکانی که دارای خواب منظم هستند در یادگیری زبان، خواندن و حل مسائل ریاضی نسبت به کودکانی که در ساعات متفاوتی به رخت خواب می‌روند موفق‌تر هستند.

دانشمندان مرکز SRI International یک موسسه تحقیقات آمریکایی در کالیفرنیا متوجه شدند، هر چه یک کودک زودتر به رخت‌خواب برود به همان میزان در مدرسه موفق‌تر خواهد بود.

ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/۱۱/۳٠ ] [ ٤:٥٤ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]
 ازمؤثرترین شیوه های برقراری روابط انسانی در سازمان ها مخصوصا سازمان های آموزشی مانند مدرسهتلاش جهت جلب مشارکت فکری و عملی معلمان در برنامه ریزی مدیران خصوصا در سالهای اخیر مشهود است لیکن نکاتی از عوامل تأثیرگذار بر تشکیل شورای معلمان می توان یافت که از سوی صاحب نظران و مدیران مجرب قابل تأمل و بررسی بیشتر می باشد . 

زمان :

زمان مناسب ، زمانی است که بتوان بیشترین بهره را از نیرو و انرژی افراد در راستای اهداف جلسه بدست آورد . شرایطی که افراد خسته نباشند یا کارها و مسئولیتهای دیگر آنها با شورا تداخلی نداشته باشد .

                             


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/۱۱/۳٠ ] [ ٤:٤۸ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]

*زندگی همچون بادکنکی است در دستان کودکی که همیشه ترس از ترکیدن آن لذت داشتن آن را از بین میبرد.

* شاد بودن تنها انتقامی است که میتوان از دنیا گرفت ، پس همیشه شاد باش.
* امروز را برای ابراز احساس به عزیزانت غنمینت بشمار شاید فردا احساس باشد اما عزیزی نباشد.
* کسی را که امیدوار است هیچگاه نا امید نکن ، شاید امید تنها دارائی او باشد.
* اگر صخره و سنگ در مسیر رودخانه زندگی نباشد صدای آب هرگز زیبا نخواهد شد.
* باد می وزد میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی تصمیمریال، با توست.
* دوست داشتن بهترین شکل مالکیت و مالکیت بدترین شکل دوست داشتن است .
* خوب گوش کردن را یاد بگیریم گاه فرصتها بسیار آهسته در میزنند.
* مثل ساحل آرام باش ، تا مثل دریا بی قرارت باشند.
* جائی در ذهنت به خاطر بسپار ، که اثر انگشت خداوند بر همه چیز هست.
* آدمی ساخته افکار خویش است، فردا همان خواهد شد که امروز به آن می اندیشد.
* برای روز های بارانی سایه بانی باید ساخت، برای روزهای پیری اندوخته ای باید داشت.
* برای آنان که مفهوم پرواز را نمیفهمند، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر میشوی.
* فرق است بین دوست داشتن و داشتن دوست. دوست داشتن امری لحظه ایست ولی داشتن دوست استمرار لحظه های دوست داشتن است.
* اگر روزی عقل را بخرند و بفروشند ما همه به خیال اینکه زیادی داریم فروشنده خواهیم بود.  
* تاریک ترین ساعت شب درست ساعات قبل از طلوع خورشید است پس همیشه امید داشته باش.

[ ۱۳٩٠/۱۱/۳٠ ] [ ٤:٤٢ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]

 

 1- اشتباهات خود را توجیه نکنم.2- از تنبیه بدنی بپرهیزم.3- از علما، ‌بزرگان و شخصیت های اسلامی با احترام نام ببرم.4- از به کار بردن کلمات خارج از نزاکت (حتی در مواقع خاص) بپرهزیم.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/۱۱/۳٠ ] [ ٤:۳٧ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]
 
 کلید پیشرفت جوامع امروزی در دست آموزش و پرورش است. اگر نظام تعلیم و تربیت با بحث‌های نظری مشغول گردد و با روش‌های ناکارآمد و قدیمی راه خود را ادامه دهد یقیناً همه ابعاد جامعه با رکود فراگیر روبرو خواهند شد.
آیا در جهانی که امروزه عمر بحث‌های علمی و نظریه‌های آن کوتاه شده و بسیار سریع دچار تغییر می‌گردد؛ روا است با همان روش‌های قدیم دستگاه عظیم آموزش و پرورش هدایت و راهبری شود؟ آیا ابزار و ساز و کارهای موجود در مدارس جوابگوی نیاز های نسل جدید می باشد؟ آیا اهداف جهان مدرن با ابزار و امکانات غیرمدرن قابل دستیابی است؟

ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/۱۱/٢۸ ] [ ۱۱:٢٩ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]
 
 
·     آیا میدانستی که در یک سانتی متر پوست شما دوازده متر عصب و چهار متر رگ و مویرگوجود دارد
 
·     آیا میدانستی که در تمام وجود شما بیش از یک مشت گچ (کلسیم) وجود دارد

ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/۱۱/٢۸ ] [ ۱۱:٢٦ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]
[ ۱۳٩٠/۱۱/٢۸ ] [ ۸:٥٤ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]
 

گزارش برگزاری نمایشگاه  صنایع دستی دانش آموزان دبستان زینب کران

 

به مناسبت دهه مبارک فجر نمایشگاهی از آثارصنایع  دستی دانش آموزان در دبستان زینب برگزار گردید در این نمایشگاه که توسط معاونت محترم  فرمانداری فارسان و بخشدار محترم  و  روحانی مستقر در روستا افتتاح گردید  آثار دانش آموزان بصورت پایه ای در معرض دید قرار گرفت و روزانه پذیرای بازید کنندگان از مدارس بود همچنین در این نمایشگاه  نقاشی دانش آموزان به مناسبت دهه مبارک فجر به نمایش درآمد .

 

[ ۱۳٩٠/۱۱/٢۸ ] [ ٤:٥٧ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]

 

سودوکو (به ژاپنی: 数独) جدول اعدادی است که امروزه یکی از سرگرمی‌های رایج در کشورهای مختلف جهان به شمار می‌آید.

نوع متداول سودوکو یک جدول ۹x۹ است که کل جدول هم به ۹ جدول کوچک‌تر ۳x۳ تقسیم شده‌است. در این جدول چند عدد به طور پیش فرض قرار داه شده که باید باقی اعداد را با رعایت سه قانون زیر یافت:

  • قانون اول: در هر سطر جدول اعداد ۱ الی ۹ بدون تکرار قرار گیرد.
  • قانون دوم: در هر ستون جدول اعداد ۱ الی ۹ بدون تکرار قرار گیرد.
  • قانون سوم: در هر ناحیه ۳x۳ جدول اعداد ۱ الی ۹ بدون تکرار قرار گیرد.

5

2

3

 

4

1

6

4

 

3

5

2

4

 

5

2

1

6

 

6

2

4

3

5

2

5

4

1

6

 

3

1

6

5

 

4

یک توصیه هرگز از سودوکوی داخل مجلات  برای دانش آموزان استفاده نکنید  چون  درجه مشکل بودن آن در کتاب به دقت انتخاب شده است.
[ ۱۳٩٠/۱۱/٢۸ ] [ ٤:٥٦ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]
 
1 ) خودتان، مثال و الگوی عملی برای او باشید. کودکان دوست دارند از والدین خود بیاموزند و تقلید کنند. به مطالعه علاقه نشان دهید تا آنها شما را سرمشق خود قرار دهند. با صدای بلند برای آنها کتاب بخوانید تا این علاقه به مطالعه به آنها تلقین شود. برای جلب علاقه کودک می توانید قسمتی از داستان را خودتان بخوانید و اجازه دهید کودک خودش بقیه داستان را بخوانید

ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/۱۱/٢۸ ] [ ٤:٥٤ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]
 
جدول برنامه و ساعات درسی پایه ششم ابتدایی
شورای عالی آموزش و پرورش جدول برنامه درسی و مدت زمان هر درس در پایه ششم ابتدایی را با جزئیات اعلام کرد که براساس آن دانش آموزان پایه ششم در کل سال تحصیلی 850 ساعت در کلاس درس حاضر می‌شوند.

شورای عالی آموزش و پرورش اهداف کلی، اهداف برنامه های درسی و جدول مواد درسی پایه ششم ابتدایی را تصویب و به سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی این وزارتخانه ابلاغ کرد.

براساس این مصوبه، تربیت عقلانی و تقویت تفکر و تعقل، تعمیق باور به ارزشمندی نهاد خانواده، وطن، فرهنگ و هویت اسلامی-ایرانی و ارج نهادن به میراث فرهنگی، قانون، صداقت و پاکی، تقویت باور به هدفمندی خلقت، آیه بودن آن، ارزشمندی مخلوقات و درک قوانین و زیبایی های جهان آفرینش، آشنایی با آداب و مهارت های زندگی و به کارگیری آنها، آشنایی با تاثیر کار و تلاش در پیشرفت کشور و مشاغل و فرایندهای اقتصادی در محیط زندگی بخشی از اهداف برنامه های درسی پایه ششم ابتدایی است.

همچنین توانایی به کارگیری مهارتهای اصلی زبان و خواندن و نوشتن متون زبان فارسی، توانایی به کارگیری مفاهیم و مهارت های پایه ریاضی در حل مسائل روزمره زندگی، نگرش ها و مهارتهای پایه در خلق آثار فرهنگی - هنری با رویکرد تربیت هنری، شناخت و کاربرد روش ها، مواد و ابزارهای علمی و فناورانه در یادگیری و زندگی روزمره از دیگر اهداف کلی برنامه درسی پایه ششم ابتدایی داست.

طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، مجموع ساعات سالانه دوره ابتدایی شامل 850 ساعت فعالیت کلاسی باید باشد که یک ساعت از ساعات درس قرآن به شکل تجمیعی برای تقویت روخوانی، روان خوانی و انس با قرآن اختصاص می یابد.

ردیف مواد درسی ساعت در هفته
1  قرآن 3
2  تعلیمات دینی و اخلاق 2
3  زبان و ادبیات فارسی 5
4  مطالعات اجتماعی و آداب زندگی 3
5  ریاضیات 4
6  علوم تجربی 2
7  هنر 2
8  سلامت و تربیت بدنی
9  تفکر و پژوهش 1
10  کار و فناوری 1
جمع  

25

جدول برنامه درسی دانش آموزان پایه ششم

[ ۱۳٩٠/۱۱/٢۸ ] [ ٤:٥٢ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]

 

عنصرتفکر و تعقل

تخیل، حل مسئله، تفکر انتقادی، ابداع و خلق، تفکر سیستمی، پرسش‌گری، کاوش‌گری، هدایت مشاهدات، تحلیل، قضاوت براساس شواهد، تصمیم‌گیری، قضاوت براساس نظام معیار (تعقل)، تأمل در خود، خود ارزش‌یابی

عنصرایمان و باور

نگرش توحیدی، کرامت و قدرت اراده و انتخاب انسان، ارزشمندی تفکر و تعقل، ارزشمندی مخلوقات، هدفمندی خلقت، ارزشمندی علم و علم جویی، ارزشمندی نهاد خانواده، وطن‌دوستی

عنصرکار و عمل و مجاهدت

یادگیری مستمر، خود مدیریتی، انجام واجبات و ترک محرمات، مشارکت، همیاری، مهارت کار با دیگران، مهارت‌های ارتباطی، مهارت رهبری، مطالعه و پژوهش، استفاده از فنّاوری اطلاعات و ارتباطات، تولید محصول

عنصراخلاق و آداب

حفظ و پالایش انگیز‌ه‌ها(نیت)، خودپایی و خودپالایی، اعتماد به نفس، مسئولیت‌پذیری، انعطاف، اخلاق حرفه‌ای، پشتکار، نظم و قانون‌مداری، صدق، صبر، عدالت‌خواهی و حق‌طلبی، حسن خلق، احسان و رافت،قناعت، استقامت و حیا.

 

[ ۱۳٩٠/۱۱/٢٥ ] [ ٤:٤٠ ‎ب.ظ ] [ شورای نویسندگان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
لينک هاي مفيد
موضوعات وب
 
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً